Friday 13 January 2012

Dah lama pergi :")


Dulu kau datang memberi rasa. Rasa Cinta. Kau menabur janji seperti nenek aku yang menabur dedak untuk ayam-ayam. Tapi, aku bukan ayam yang kau jaga bagai nak gila kemudian satu hari kau akan sembelih dan goreng aku. Kau layan aku seperti permaisuri di negara arab. Yang dimana aku hanya duduk melunjur kaki sambil disuap dengan buah anggur. Sungguh indah saat itu. Tetapi pahit dan perit apabila tersedar yang aku sangat bodoh mempercayai janji yang aku sendiri tahu semuanya Dusta. Tiket flight ke Langkawi pun mak kau yang bayar. Bagaimana aku boleh percaya yang kau akan jadikan aku permaisuri arab? Bodoh bukann?

Sekarang, kau boleh pergi macam tu je. Kau buat aku Happy macam budak-budak dapat gula-gula kapas. Lepas tu kau hancurkan hati aku bagai budak yang aiskrimnya terkena tahi burung. Ahhh~ Semua bagaikan budak-budak.

Sepanjang cuti sekolah aku habiskan masa untuk lupakan kau. Semua tentang kau. Orang lain sedang enjoy dengan Holiday. Aku bagaikan nak Histeria gara-gara kau yang selalu sangat tekan loceng yang ada sebelah pintu hati aku. Aku tahu hati kau takde loceng. Jeles letuwww -,-


Bila persekolahan dah bermula. Kita jumpa kembali. Sapaan pertama dari aku. Aku yang mulakan? Err~ Perempuan yang mulakan. Sungguh tak malu aku ni kan. Tapi, buat kali pertama aku guna panggilan 'Kau-aku' dengan kau. Aku tahu kau terasa. Tapi, ada wan kesah? Kau pun tak kesah tentang perasaan aku saat kau pergi dari hidup aku. Saat kau kata kau suka dekat perempuan lain yang ala-ala Lisa Surihani. Pelik --' Sedangkan muka kau langsung tidak sama dengan Yusry.

Kau kata dekat kawan aku yang aku sudah berubah. Maaf, aku tidak berubah. Perasaan aku yang berubah. Tetapi, kau yang lakukan perubahan aku ini. Maaf ya Lelaki A (: Berhenti tunjuk rasa itu lagi. Aku jadi tak selesa di dalam kelas. Assalamualaikum (;

Nota KakiTangan : Entri ni agak merapuuuu. Lol :D

5 comments:

Afiqah said...

bersabar :)

Sharifah Salwa said...

lepak , chill , relax .

ada hikmah sebalik kejadian ♥

C i k P i p i T e m b a m said...

ehe.. tu bukan laki.. tu jantan.

محمد رازيق said...

sabar yer. moga bertemu dngan yang lebih baik. seuatu yg terjadi itu berhikmah. free2, jmput singgah blog, jmput bc entri BURUNG BIRU SI PEMALU :)

cha zainol said...

SABAR. move on, it is juat a part of life, many more chapters to go through.