Friday 6 January 2012

3 Hari di sekolah.

Assalamualaikummm (: Dah 3 hari bersekolah. Tapi, kerja sekolah ibarat sebulan bersekolah. Dah mula buatt kerja kursus untuk Kemahiran Hidup! Aku bukan jenis pandai bab-bab mereka cipta. Imaginasi kurang.

Hari Pertama 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Pergi sekolah macam biasa. Sepatutnya harituu kena pakai baju sukann. Tapi, ramai yang tak pakai termasuk aku. Well, hari pertama kan. Takkan nak pakai baju sukan. Macam pelik je --'
Gambar waktu larian 1murid 1sukan. 
Setiap cikgu yang masuk kelas harini. Buat sesi pengenalan. Lepas tu kena buat Akur Janji, Graf pencapaian. Indeks dekat dalam semua buku latihan. Dalam aku janji tu. Semua kena target A o.O

Hari ketiga
~~~~~~~~~~~~~~~
'Kriiiiiiiingggggggggg' Loceng berbunyi. Tanda dah habis masa untuk matapelajaran Sains. Lepas tu, pelajaran BI. Sumpah aku ingatt aku bawa buku teks BI. Tapi, bila check beg tadi. Takdo! Dalam hati aku cakap 'mampuihh den'

Syakirah : Cikgu, buku teks saya tertinggal. Hee *sengihh*
Puan Ruhiyati : Haaa! *ingat nak marah* Kamu pergi pinjam buku teks dari orang lainn.
Syakirah : Heee, Okay (;

Aku melangkah keluar dari kelas. Berjalan menuju ke kelas tingkatan 3 Harmoni. Kelas mereka ada BI harini. Bila aku toleh kebelakang. Hampir separuh budak kelas aku keluar.

Syakirah : Weh, korang nak pergi mana?
Fatin Athirah : Nak pergi pinjam buku teks laa. Haha
Syakirah : Perghh, ramai gila tak bawak buku. Separuh kelas kott.
Fatin Athirah : Haha, memang laa. Aku pun pelik. Kelakar pun ada.
Syakirah : Hahaha :D

Sumpah kelakar. Sampai separuh kelas tak bawak buku. Semua jadi pelupa tahun ni. Tapi, tetibe teringat Ustazah Ummi cakap tadi.

Ustazah Ummi: Aiman, kenapa awak tak bawak buku?
Aiman : Saya lupa cikgu.
Usatazah Ummi : Kali ni ustazah maafkan. Lepas ni, kalau tak bawak buku ustazah denda.
Aiman : Baik ustazah.
Ustazah Ummi : Tapi, tak silap ustazah. Orang yang selalu lupa ni dah nak tamat riwayat hidup dia.

Jengjengjeng. Betul kaa? Ustazah tu selalu bergurau. Ayooo~ Sekarang dah dapat online. Aku nak tengok design-design untuk rekaan pensil Box (; Seeyaaa.

Nota Kaki dan Tangan : Masih mencari-cari tuisyen yang bagus di sekitar kawasan BANGSAR (;



5 comments:

Qil_Zawawi said...

wah.,bljr target.,tahniah.,kene usehe lebih lah biar2 dpt 8A :).,gud luck :)

Nazri Razra said...

Zaman sekolah la yg paling best. Ramai kenkawan masa tu dan kita happy manjang.

Bila dah kerja ni, dah sibuk sgt. Seronok, kalau boleh nak masuk sekolah semula. Besttt

Sya said...

aik? pliknyaa.. xkn la first day pkai bju sukan.. klu ye, best giler.. kat sklh sye skema sntiase.. hakhak XD

tp sklh sye pun ada graf dgn indeks... hehe ^^

Zehan Ilyana said...

akak tak suka kemahiran hidup..huhuhu..:)
belajar rajin2 ea..:)

Putri H. said...

bangsar takde, eh bukan takde tapi agak susah laa nak jumpa.. dekat CM ada laa..tempat aku tuisyen dulu.. cakap kat mama